Monday, April 22, 2013

MATA RABAK

Hookeyy... pagi ni aku kena masuk kerja shift 7.00 pagi...sampai ofis thumb print jam 7.06. (oppss lambat lagi). Nak buat cmne, memang spesis susah bangun pagi. Masuk ofis macam biasa update apa yang patut duk bersenang lenang jela memandangkan hari ni macam tak busy mane pun.Dan ditambah pulak aku tersangat-sangat sangatlah MENGANTUK. Mane tak nye, gatal sangat pukul 1.30pagi baru nak tido dahlah semalam pun aku kerja pagi jugak, kalau nak diikutkan macam letih je badan, tapi sebab semangat untuk menonton tu ada, so aku stay je untuk tengok tv. Last aku tengok cite "Aku, Dia dan Kamu" dalam jam 11.30 malam, plan lepas abis cerita tu aku nak masuk bilik. Tapi tangan ni gatal pulak nak tekan channel lain. Tekan punya tekan sampai la NTV7, tengok tajuk cam menarik "Amityville Horror". HuHuHu...Tengok tajuk cam menyeramkan, aku memang suka bab-bab cite camni. Baca sinopsis cite tu so aku pun tengok jela sorang-sorang. 

Kisahnya tentang sebuah keluarga yang baru berpindah ke sebuah rumah besar di kawasan luar bandar. Rumah memang bapak la punyer besar, rumah kayu inggeris model lama di Long Island. Hari pertama pindah masuk dah start la "usikan" die. Then macam-macamlah kejadian pelik yang berlaku. Rupa-rupanya rumah yang mereka duduk tu, pernah didiami oleh sebuah keluarga dan seluruh ahli keluarga tu mati dibunuh oleh ahli keluarga mereka sendiri.So si isteri ni siasatla kenapa semua tu berlaku, siasat punya siasat maka terbongkarlah satu rahsia. Zaman dahulu kala sebelum rumah tu dibina, ade sorang lelaki yang dah menjadikan tapak tempat tu sebagai tempat menyeksa dan membunuh manusia lain. So memang berhantulah kan.HUHUHU...lepas tu si pembunuh tu kelar sendiri tengkuknye supaya roh dia boleh kekal di situ..katanya...So, si isteri nak selamatkan seluruh keluarga dia dari jadi mangsa yang sama macam keluarga yang sebelum ni pernah tinggal kat situ. Then semua selamat bila mereka berjaya keluar dari rumah puaka tu.THE END.

Lepas tu, pagi ni tetiba aku google lah pasal "Amityville Horror" ni, rupa-rupanya ni kisah benar. Sejauh mana kebenarannya, aku pun tak pasti. Alah cite mat salleh. Biasalah.Sini ade link die kalu ade yang nak tau http://www.amityvillemurders.com/


"Usah biarkan hidup anda diselubungi misteri"

No comments: