Monday, May 9, 2011

TENTANG SESUATU

Kenapa kebanyakkan lirik lagu adalah berkisarkan mengenai CINTA??
Kalau tak berkenaan CINTA, xleh jual ke lagu tu wahai penulis-penulis lirik?? Just wondering……………………..

Aku ingin engkau selalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu memanggil seluruh raga ku
Ku ingin kau tau
Ku selalu milikmu yang mencintaimu….sepanjang hidupku…….
Sungguh……………………hanyalah dirimu yang aku cintai
Dan sungguh……ku kan di sisimu hingga ku mati…....

**Antara bait-bait lagu TERCIPTA UNTUKKU versi Pasha Ungu feat Rossa.

Tiba-tiba datang idea nak tulis pasal lagu ni sebab ketika ini mood aku tengah sedih sikit sebab sedang menanti seseorang yang tak muncul2 ermm (tenggelam2 timbul), dah beberapa hari macam ni………….... Lagu ni sama jer macam lagu asal die, cuma ada tambahan part Rossa tu jer. First time aku dengar lagu ni kira-kira 4-5 tahun dulu. Bila dihayati lirik ni memang agak touching jugak, tapi ermmm wujud ke situasi macam ni. Sebab aku sendiri rasa macam mustahil. Tapi kalau dah tertulis macam tu kira ALHAMDULILLAH la kan. Sejujurnya aku pun harap macam tu (tapi macam fairytale jer)
Aku ni bolehlah dikatakan seseorang yang agak sentimental sikit. Kalau mood tengah kosong pastu dengar pulak lagu yang sedih-sedih, bercucuranlah airmata aku ni jatuh. Nak-nak bila lagu tu ade sejarahnya yang tersendiri dalam hidup aku. Saat ni pun aku sangat SEDIH!! Kalaulah awak tahu perasaan saya ketika ini. Tapi lebih baik awak tak tahu dari tahu. SORRY sebab saya memang macam ni.

Next song>>>>

UNTUK MENCINTAIMU by SEVENTEEN

Kerna aku mencintaimu
Dan hatiku hanya untukmu
Tak akan menyerah dan tak kan berhenti mencintaimu
Ku berjuang dalam hidupku
Untuk selalu memilikimu
Seumur hidupku
Setulus hatiku hanya untukmu

The power of LOVE!!
Korang faham kan maksud ayat di atas..?
Sanggup berjuang demi cinta, tapi kalu suruh pegi berjuang untuk tegakkan agama, bangsa dan negara sanggup ke dik ooi..??
HEHEHE…..Fikir2kan dan selamat beramal!!

No comments: