Friday, July 22, 2011

IT'S A FRIDAY MORNING


ASSALAMMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA....

Hari ni Jumaat 22 Julai 2011, agak lewat sikit aku masuk keje hari ni, kalau ikutkan hati nak je aku cuti hari ni sebab kepala dah berat, selsema dah datang balik. Aku baru je OK lepas demam and selsema baru-baru ni, suara aku pun baru je kembali macam asal, tapi sejak semalam dah teruk balik. What happened to me???!! Tapi memandangkan ade function tengahari nanti pastu pulak ofismate aku xmasuk keje arini, jadi terpaksa aku datang. Kalau aku tak datang, takot nanti kalau ade problem ape-ape dengan organizer tu, nanti sedap la mulut department lain nak salahkan department aku. What the kambem!!

Jika mengikut perancangan, aku kena bertolak ke KL pada 25hb ni sebab kena attend event kat sana dan dijangka pulang pada 29hb atau 30hb. Lama siot.....Tapi aku harap sangat tak jadi pergi sebab aku MALAS!! Kalau dilihat pada tentatif event tu, macam seronok jugak, tapi.................leceh. OMG!! Berita yang baru aku terima dari ofismate aku...................dia nak cuti esok, so aku kena keje la esok, terpaksa tunda dulu off day aku.

Another info yang aku dapat,Big boss nak turun ke???DISASTER!!!! Alamak makin demam aku rasa!!! Tiba-tiba rasa sejuk yang melampau walaupun aku dah pakai 3 helai baju, xpernah2 pakai berlapis-lapis camni. Relax Mar....relaxxxxxxx..........Tapi di sebalik urusan dan situasi pekerjaan aku seharian, aku sekarang sedang berdepan dengan masalah peribadi yang aku sendiri tak tahu macam mana nak buat. Apa yang aku boleh buat cuma CUBA dan terus CUBA..........

Mungkin betol kata seorang sahabat aku, aku jatuh sakit cmni sebab rindukan seseorang yang sedang membenci aku. Dua minggu lepas pun aku macam ni, sehari lepas si dia terjauh hati dengan aku, aku demam terus..............Tapi kali ni lebih teruk. Aku kena kuat!! Tapi hakikatnya dalam jiwa aku sekarang ni lemah dan kosong. Ada tak pari-pari yang boleh muncul dan tolong pulihkan keadaan ni.....................????Kadang-kadang, aku rasa macam give up, tapi aku bukan jenis yang cepat mengalah dalam perhubungan.


SETIA KU DI SINI by Ziana Zain

Ku terasa kesyahduan
menyelimut malam ku sepi
kumenanti kepulangan mu
kau janji-janjikan suatu masa dulu

Hanya kau kasih kau ku kasihi
kata-kata yang dilafazkan
mengikat jiwa dan cinta
hingga tak termimpi pengganti yang lain

Biar ku dicengkam gelisah
dibuai rindu yang mendalam
resah mendamba belaian mu
yang teramat ku dahaga

Kumasih lagi setia
biar pun takdir mencabar kita terpisah
ku masih lagi di sini
berpegang teguh kalimah cinta

Kubisikkan dalam tangisan
yang gugur berderai ke bumi
menjadi bingkisanku yang akhir
untuk bekalan jalanmu
mencari mahkota menghiasi pelamin kita

No comments: